Fungujeme ako výdajňa tovaru v pracovné dni od 8,00-15,00 hod na adrese Nitra, Štúrova 161, areál Kartel

Sladené nápoje, čo spôsobujú?

Do reštaurácie prišli stará mama so svojou šesťročnou vnučkou. Sadli si k stolu a objednali si pitie, stará mama vodu a vnučka džús. Keď čašník priniesol obidva poháre, vnučka sa opýtala starej mamy, či sa jej dá napiť z jej vody. Stará mama sa opýtala vnučky prečo si teda objednala džús. Vnučka odpovedala: „Babička ja viem, že vodou najlepšie zaženiem smäd, ale pozri sa ako na tom stole vyzerá pohár vody a ako pohár džúsu“.

Šesťročné dieťa na jednej strane vie čo je pre ňu zdravé, ale na druhú stranu si vyberie niečo iné, lebo to jednoducho vyzerá krajšie a zaujímavejšie. Takú moc má sila reklamy. Na trhu s nápojmi nájdete tisíc rôznych druhov a príchutí z ktorých sa nás každá z nich snaží presvedčiť, že je pre nás tá správna. O ich vplyvu na naše zdravie sa už nehovorí. Už samotné osoby vystupujúce  v reklame (či už herci, športovci, speváci atď.) v nás  majú vyvolať pocit, že keď budeme piť daný nápoj budeme in. Problémom sladených nápojov je obsah  rôznych konzervačných látok a farbív, ktoré nášmu telu neprospievajú. Naše telo presne vie čo je pre neho dobré a čo nie. Dáva nám rôzne signály, ale my ho nepočúvame.

Poďme sa pozrieť aký vplyv na nás v skutočnosti majú sladené nápoje, ktoré sú nám podsúvané reklamou každý deň zo všetkých strán.

Sladké nápoje, aký majú vplyv na naše zdravie?

Väčšina sladených nápojov obsahuje vysoké množstvo cukru a cukor sa v súčasnosti považuje za novodobú drogu.  Sladené nápoje dokážu poškodiť zdravie u dieťaťa už v predškolskom veku. Môžu spôsobovať obezitu, alergie a sú taktiež pohromou pre detské, ale aj dospelé zuby. Tieto nápoje obsahujú celú radu rôznych farbív, konzervačných látok a aróm, ktoré škodia nášmu telu.       Polka litrovej fľašky sladeného nápoja obsahuje 6 až 12 kociek cukru. Taktiež to môžeme prirovnať k tomu, že zjete polovicu tabuľkovej čokolády. Problémom je, že si človek zvykne na príjem cukru z nápojov a následne nemá potrebu a chuť konzumovať ovocie, ktoré sa mu oproti chuti sladkého nápoja môže zdať kyslé. Prichádza tak o významný zdroj vitamínu C, ktorý má hlavný vplyv na imunitu nášho tela.

Naše tipy

-      najlepším zdrojom pitného režimu sú je pitná voda s pár kvapkami citrónu,

-      neperlivé a jemne perlivé minerálne vody,

-      nesladené ovocné a bylinkové čaje,

-      v prípade, že máte chuť na sladké, vyberte si stopercentné džúsy, aj tie však rieďte vodou,

-      deti by denne mali vypiť maximálne 350 ml džúsu. Väčšie množstvo môže viesť  k strate chuti do jedla.

Viete koľko cukrov obsahuje Váš obľúbený nápoj v 250 ml pohári?

Coca Cola - 27 g

100 %  jablkový džús - 25,5 g

100 %  pomarančový džús - 24 g

Vinea - 23,3 g

Fanta - 23 g

Tonic – 22,7 g

Kofola – 20 g

Sprite – 17 g

Zelený čaj s citrónom - 16 g

Aquila jablko – 7,5 g

Pre porovnanie 1 kávová lyžička cukru obsahuje 6 g cukru a 1 veľká kocka cukru obsahuje 10 g cukru.

Keď  si chcete svoju kávu alebo čaj osladiť, vyberte si stéviu sladkú. Stévia je prírodní sladidlo, ktoré však nemá žiadne kalórie, nespôsobí Vám kolísavosť cukru v krvi a má pozitívny vplyv na ústnu mikroflóru. Zdravie máte iba jedno a je na Vás ako sa k nemu budete správať.

Nastavenia cookies

Používame súbory cookie, aby sme vám umožnili pohodlné prehliadanie webovej stránky a vďaka analýze prevádzky webovej stránky neustále zlepšovali jej funkcie, výkon a použiteľnosť

Nevyhnutné (vždy aktívne, nemožno vypnúť)
Tieto cookie sú potrebné na správne fungovanie webovej stránky
Analytické
Pomáhajú nám pochopiť, ako používate webové stránky. Môžeme ich použiť na zlepšenie
Profilovanie (marketing)
Vďaka týmto cookie súborom vám môžeme zobrazovať relevantný obsah a reklamy, ktoré pre vás môžu byť zaujímavé a užitočné